• Winkelwagen
    0 Product(en) € 0,00
    • 0 Product(en) € 0,00
Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen
Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen
Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen
Krukas Austin Healey 100/4 voor hoge(re) toerentallen. De krukassen van een Austin Healey 100/4 breekt snel, vooral als je er hogere toerentallen van verlangt. Deze krukas is veel zwaarder uitgevoerd
€ 2.950,00 *
Prijs per stuk
Aantal: 
Bestellen
 

De krukassen van een Austin Healey 100/4 breekt snel, vooral als je er hogere toerentallen van verlangt.
Deze krukas is veel zwaarder uitgevoerd en is daardoor zeer geschikt voor hoge toerentallen. Er moeten aanpassingen verricht worden om deze krukas te kunnen gebruiken!

Dit is een krukas uit een Engelse Taxi, de FX3 diesel. Met een aantal aanpassingen is deze krukas zeer geschikt voor de 100/4 motor. De FX3 had een exact gelijke motor als de 100/4, er was alleen een diesel van gemaakt.

Improved Crankshaft Design.

This is only an option for the “serious money” crowd. The much heavier and stronger EN40B nitrided crankshaft from an FX3 Austin Diesel taxi engine can be installed in the 100 block.

NOS AUSTIN TAXI
FX3 CRANKSHAFT

To accommodate the much heavier webs the center main bearing is narrower which necessitates some creative machining of the block and the addition of a substantial “strap” to reinforce the narrowed bearing cap. Custom connecting rods and different pistons are required to accommodate the 0.250” increase in the crank pin diameter and 3/8” shorter stroke of this crankshaft. Because of its increased mass a substantially lighter flywheel can be used. This radical modification addresses the inherent design issues with the 100 engine and has proven to produce the basis for a powerful and reliable engine however, the crankshafts are now very hard to find. A custom made billet crank of similar dimensions could be produced.

As they say……”Pick Your Poison”.

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.